lördag 1 januari 2011

Hejhej idag har varit en lugn dag för mig så som för många andra! Vaknade och blev förflyttad till soffan av Oskar där jag återigen somnade xD När jag vaknade nästa gång hade Borren städat köket efter vår ambitiösa matlagning igår <3 Efter den lugna morgonen åkte jag till stallet, det var 5 grader varmt och på vissa ställen såg man grönt gräs :O sååå underbart att få känna lite vårkänslor, längtar efter att kunna gasa lite när man kör bil och inte bara snigelköra hela tiden! Cotten fick sig ett dressyrpass och blev lite sur på slutet, tror att det bästa för honom just nu är att han får gå 40-45 intensiva minuter 6 dagar i veckan. Hans humör är ganska svårt så man får balansera lite för att slippa utbrotten. Börjar få fint stöd i båda tyglarna nu och jobbar på att jämna ut skillnaden som är mellan sidorna, högervarvet är svårast men har blivit såå mycket bättre på bara några månader! I morgon ska jag jobba vidare, kanske ta fram någon bom ifall det passar för att göra Cotten lite glad- min fina sjuåring från och med idag ju!! Har stalltjänst imorgon så då blir det ännu en hästdag :)

Nu ska jag läsa lite i min nya "Hänt Extra" som jag fyndade för bara 14kr! Snart kommer Borren hem och då ska vi göra lite mat.. Köpte även jäst idag, undra om man orkar baka lite bullar tro?! Nedan bifogar jag lite bilder från stallet jag står i, skåpet är inte såå städat haha men det hinner jag nog med i morgon :D





/Gerda-Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar