fredag 14 januari 2011

Godmorgon vänner, nu är klockan strax efter åtta och jag har kommit upp och gjort frukost. Idag har jag inte så mycket att göra, ska till Cotten och rida lite, tvätta lite, förhoppningsvis få något slags schema för bildkursen så att jag kan börja söka jobb någon gång.. I eftermiddag/ kväll kommer Oskar så ska vi ha fredagsmys tillsammans här i Lund :) Borde nog städa lite i lgh också, ett oanmält besök av en ventilationsgubbe och granntanten kommer att ske inom kort fick jag ett mail om i veckan.. Det är ju faktiskt fredag så varför inte festa till det med en frapino från EH?!
Eller kanske inte?.. Jag började fundera lite i morse på vad jag skulle äta till frukost och hur mina "matdagar" brukar se ut. Jag och Oskar är båda två ganska ambitiösa med middagen men de andra måltiderna då?! Jag följer sedan en ganska lång tid tillbaka blondinbellas blogg, hon har en PT som hjälper henne med mat och träning. Inläggen om hennes nyttiga frukostar och mellanmål stressar mig lite, mina "mellanmål" eller småätande som det är mer i mitt fall består oftast av choklad eller glass vilket inte låter helt rätt kanske.. Till och med min tandläkare sa till mig att sluta småäta för tändernas skull. Det här handlar verkligen inte om att jag vill gå ner i vikt för jag är nöjd med mig själv men tanken slog mig att bra träning och nyttig mat faktiskt skulle kunna hjälpa mig att bli gladare, piggare och bättre helt enkelt! Jag kollade precis in den HÄR hemsidan som är bra om man vill löpträna som jag föredrar! HÄR kan man läsa om hur man håller sig frisk vilket behövs för att komma igång med nya träningsrutiner för får man korta avbrott hela tiden tröttnar man och tappar motivationen. Jag kikar vidare lite så hörs vi senare! 

/ Gerda-Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar