lördag 8 januari 2011

Hej det går lite segt med bloggandet nu måste jag erkänna., även om jag har en massa tid förstår jag inte var den tar vägen?! Idag vaknade jag i alla fall upp tillsammans med Oskar här i Lund, vi beslöt oss efter frukosten att ta oss an mr Julgran som barrat klart nu! Vi åkte och köpte lite redskap innan vi slängde ut honom. Nu är han iaf ute och det är förhoppningsvis inga barr kvar i lägenheten.. Efter det åt vi lunch och packade ihop oss för att åka till var sitt stall. Jag mötte en något seg Cotte idag men jag red lite ändå, han kändes lite seg i benen så att han får vila i morgon =) Åker till stallet tidigt och ser om han kan gå ut trots isen, vill inte ha broddar på honom så annars får han vila inne. Självklart får han sig en promenad ifall han får stå inne i halmen! 

Nu är jag ensam hemma, gjorde klyftpotatis och skar gurka till.. Att laga mat när man är själv är verkligen såå tråkigt så då blir det bara det jag är sugen på- ibland lite konstiga kombinationer. Fångarna på fortet är på tv:n nu men det känns så uttjatat., det jag kommer ihåg och vill se är brottningen i lera men den finns tydligen inte kvar?! Kanske får ta och sticka lite på min halsduk framför SAC istället. En sak som är säker iaf är att det blir chokladkolasås med glass =D 

/ Gerda-Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar