måndag 10 januari 2011

Hej bloggläsare, idag har jag haft mycket att göra vilket resulterat att bloggen inte uppdaterats så mycket tyvärr.. Gick upp tidigt och åkte till stallet samtidigt som Borren åkte till en kurs i Malmö. Citytunneln ska tydligen vara amazing så dit ska jag åka och kika någon dag! Som sagt kom jag till stallet tidigt där jag tog det lite lugnt., tog in min Bambi från hagen som knappt kunde stå på sina ben pga isen =( Red en stund och bokade därefter in en träning på torsdag.. En sak som är bra är i alla fall att det går att möta hästar mycket lättare nu- han har ju haft lite panik över att möta hästar i trav och galopp men nu verkar det vara lugnt med det! Jag ställde in min buse i boxen och åkte till S.Sandby och handlade middag samt lite sårrengöring till Oskars Cotte. Tog mig därefter till Flyinge där det var full fart i stallet, mockade och pysslade om ännu en Bambi med lite sår. Jag vinkade hejdå till Cotten och åkte till flyingeshopen där jag inhandlade isbroddar och tillbehör till min Cotte för jag har inte hjärta att låta han stå varken inne hela tiden eller ute på skakiga ben. Jag åkte och broddade killen i boxen bredvid ;D satte på bootsen och sa hejdå till en förhoppningsvis lite mer stabil Cotte!

När jag kom hem var klockan ganska mycket så jag började laga mat direkt och efter några minuter ringde Borren. Han kom efter en halvtimma (går otroligt fort med tåget från malmö- 9min!!) Vi åt en massa god mat och glass efter det mmm mysigt <3 Nu är jag ensam igen och ska försöka söka upp var jag ska vara på måndag morgon då min kurs här i lund börjar! Det här lagade jag till middag ;D en favorit!


/ Gerda-Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar