torsdag 7 oktober 2010

hejsvej

Nu ska jag försöka uppdatera bloggen dagligen då jag har en massa tid till det! Den 19 september flyttade jag och min kille Oskar ner till Lund- på tisdagskvällar går jag en chill skisskurs på Malmö högskola resten av tiden lägger jag ner på att söka jobb, fixa i min fina lägenhet och vara hos min häst Cotten som står utanför Staffanstorp.. 

Idag gick jag upp tidigt för att vinka av Oskar som skulle åka till Stockholm över dagen för att hämta en (supermegafin) bil! Efter en mysig frukost så gick han till tåget och jag bytte om till målarkläder för att börja måla taket som jag precis blev klar med. Frossade riktigt i Håkan Hellström idag, tror jag saknade Göteborg lite (en massa..) Sen åkte jag till Flyinge och mockade åt och kikade till Oskars pålle som också kallas Cotten, vidare till min Cotte som stod ute i regnet och väntade på att få komma in.. Red i ridhuset vars underlag fick en refresh  igår- det gick verkligen super =D Han kändes stadig i galoppen vilket är såå kul eftersom han har haft lite problem med den. Jag galopperade på en åtta och gjorde galoppbyten en stund och under hela passet så växlade jag ständigt tempo för att göra honom lite mer vaken. Han suger tag i bettet ordentligt nu stundvis vilket gör det lite lättare att rida dessutom är han så lugn och blir inte så arg som han kunnat bli förut =) snel hest <3

Nu ligger jag och kikar på Robinson inte såå kul faktiskt.. Desto roligare är chokladglassen som jag bara inte kan sluta äta haha Orkade inte laga middag idag när jag var själv så att det fick bli glass och en kanelbulle =D 


tänk att det snart var ett år sen man började pendla först till Sthlm och sen till Malmö på helgerna...

Sov gott nu- det kommer jag göra efter en målardag som denna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar