torsdag 12 maj 2011


Hej alla goa bloggläsare ;D Idag är det torsdag.. Gick upp tidigt tillsammans med Oskar som åkte till Tyskland för tävling i helgen. HÄR kan ni hitta startlistor osv. Vi hejdåpussades och jag åkte till stallet, där väntade Cotten i det varma och såå kvava stallet (stackarn). Red i dressyrsadeln för andra gången och det kändes jobbigare idag eftersom träningsverken hade satt sig i varenda liten dressyrmuskel! Trimmade lite och pysslade om stjärnan., släppte ut han i en stor gräshage full med maskrosor så han hade nog en toppendag tror jag :) Väl hemma så fick jag mig ett riktigt städryck- har röjjt ordentligt här hemma så nu känns det bra att åka till Götet i morgon. Ska åka hem till familjen fre-sön eftersom jag ändå är ledig från tävling och så är ju Oskar borta. Får hjälp med Cott på lördag så då får jag min första hästfria dag på läänge känns det som :S 

Till lunch/ middag blev det potatismos, gurka och rårörda lingon.. Ingen ordning när man bara väljer det man är sugen på (eller vad som finns hemma kanske..) Har tvättat hela eftermiddagen också så nu är allt rent och torrt! Ska ta en kopp te nu och sätta mig med min skoluppgift (den sista) i kursen Bild & Rum, har lite idétorka men det ordnar sig nog. Förresten så fick alla som gjorde arkitektprovet reda på om dom gick vidare i tisdags och vet ni- jag gick vidare!!!! iiihh så underbart kul verkligen men nu gäller det att jobba hårt inför den andra provdelen som är om en månad, jag villvillvillvilllll

Ordspråket ovan hittade jag på en annan blogg och jag gillar det sååå! Nu vill jag bara säga en sak till, jag saknar min fina Oskar hur mycket som helst <3 det är det här som kallas kärlek- jag vet! 

Ciao 
/ Gerda-Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar