söndag 1 maj 2011

Godmorgon allihopa! Klockan är 6.26 och jag har precis vinkat av Oskar som ska hämta hans Cotte för idag är det deras tur att hoppa :) Jag ska följa med och vara medhjälpare idag vilket var ett tag sen men det ska bli kul! Igår var vi iväg med min lilla Cotte, vi hoppade 1m avd A för första gången. Vi har tävlat två avd B innan och nu ville jag testa avd A eftersom han är 7 i år och det gick såå bra! Cott skötte sig toppen på tävlingsplatsen, blev dock lite vild på framhoppningen men det var bara kul att känna att han tände till lite.. Det var jätte bra framridningsmöjligheter där och när det blev för dammigt så vattnade dom. Eftersom jag startade så tidigt så fick jag hoppa fram något språng innan Oskar fick hålla Cott när jag gick banan. Svåårt att gå själv speciellt när det är omhoppning som man ska klura lite på men jag tänkte ut en bana och det blev väl inte riktigt så., jag tog ut vägarna vääldigt mycket i både grunden och omhoppningen för vi hann inte riktigt med helt enkelt :D Grunden gick fint, vi hoppade en mur för första gången vilket var toppen- 0 fel! Vilken kick när man insåg att det var omhoppning på G- tog ett tag innan jag förstod det så första "korta vägen" jag hade tänkt ut missade vi men vi red på och fick en bra galopp! Hoppade oxer - plank - oxer - oxer sen var vi i mål DUBBELNOLLA :D wiiiiie jag var helt torr i munnen och förstod inte riktigt att det gick, jag kom ihåg banan :O Vi var placerade länge men jag puttades ner till elfte plats av 33 och det var nio placerade men det gjorde ingenting. Cotten var superglad hela tiden och jag känner mig jätte nöjd med vår första avd A som dessutom var vår första utetävling. Har inte hoppat ute i år heller förutom terrängträningen för två veckor sen för paddocken går inte att rida i där jag står.. Var nog därför han blev så laddad, såå kul att få rida på en så glad och underbar häst <3 Älskar min Cott! Idag ska han få skritta lite och ta det lugnt, på torsdag ska vi träna terräng igen och på lördag är det tävling igen :D

Ciao
/Gerda-Maria

1 kommentar: