söndag 8 maj 2011

Gårdagens tävling i Örestad var en upplevelse.. Konstig anläggning som låg mitt ute i något industriområde. 1m avd A (reg) Cott kändes bra på framhoppningen och de första fyra hindren gick fint även om det fanns ett litet motstånd där hela tiden. Första gången vi hoppade på gräs måste också nämnas, även om stallet där jag står har en gräsbana så kan man inte rida där ännu.. När vi kom mot hinder nr fem la Cott bara av och stannade tio meter innan hindret., vi gick fram och kikade men det gick inte bättre andra gången så vi fick snällt lämna banan :/ Tror att de senaste veckorna har varit lite tuffa för honom med mycket träningar och tävlingar (för att vara oss) så om jag ska vara ärlig tror jag att han hade träningsvärk.. Han är en känslig häst så små saker kan spela in! Han är ändå min lilla stjärna <3 nu ska han få vila några dagar :) 



/ Gerda-Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar