söndag 20 mars 2011


Hej idag gick jag och Oskar upp klockan 5., två trötta men glada åkte till stallet. Cotten fick äta lite frukost och efter det borstade vi lite på honom i spolspiltan och upptäckte att han blev mer och mer taggad! Han måste ha förstått vad som var på gång för han brukar aldrig vara så orolig.. Oskar frågade mig hur jag hade känt om några hade väckt mig en söndagmorgon klockan 6 och ja jag kan väl hålla med om att man hade blivit lite misstänksam ;D Cotten sprang glatt in i transporten och vi åkte till Eslövs RK, efter att jag fixat fel adress och lurat in Oskar i ett villaområde xD Vi kom fram, gick banan, fikade och fick plötsligt se mamma och pappa smyga in i caféet.. Min mage snurrade till lite och vi bestämde oss för att säga hej efter jag ridit. Red fram ute på en fin ridbana, Cott taggade till tusen för idag visste han vad som skulle hända.. Han tuggade hysteriskt på bettet, vi kom in på framhoppningen och hoppade lite smådåliga språng- han va så taggad att det var svårt att ta något i honom, känslig som han är.. Det var trångt och efter en liten stund var det dags att gå in på banan! Startade och kände ett skönt flow genom hela banan, kändes ganska lätt och både Cott och jag var glada efter att ha nollat 1m avd D :D Vår första tävling ju! Fick en lila rosett och träffade mamma och pappa som åkt ända hit <3  Måste också berätta att jag hade världens bästa Borre med mig, allt går så smidigt <3<3  Tack alla för en jätterolig dag!!

/ Gerda-Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar