söndag 13 mars 2011

Hej från lilla mig i Lund! Idag har varit en väldigt händelserik dag :D Gick upp klockan sju eller jag rättare sagt flög upp.. Sov gott i natt och så men i morse började magen jobba på. Jag och Cotten skulle nämligen iväg och hoppa en Pay & Jump i Skabersjö! Första gången jag "tävlar", första gången för Cotten också. Vi räknade med att det skulle kunna gå hur som helst verkligen. Cott borstades och fixades, lastades utan problem som vanligt (!), åkte med mig och bästaste Oskar till Skabersjö. När vi kom fram möttes vi av en parkering som var en ända stor lervälling.. Många bilar hade och körde senare fast men vi klarade oss. Oskar som är grym på att köra hittade en lucka och backade in i den tighta fickan där leran inte var såå djup iaf! Cott hälsade glatt på alla hästar genom att gnägga lite lätt hysteriskt innan motorn stängts av. Vi gick in och anmälde oss och kollade lite på 80cm, hade ganska ont i magen då och Oskar fick agera psykolog ett tag.. Vi gick banan i det superfina ridhuset med toppenunderlag, kändes högt, läskigt och overkligt. Jag har alltid varit den som tagit kort, varit skötare eller stått på banan men idag skulle jag själv hoppa på min egna(!) häst :D wiiie 

Vi kikade lite till, kollade framhoppningen och jag var såå nervös verkligen.. Varför anmälde jag mig till en meter, hur kunde jag vara så kaxig tänkte jag xD Oskar kramade mig och jag började lugna ner mig efter en liten stund. Sen var det dags att ta ut Cott, han var lugn redan från början vilket verkade lite oroväckande. Jag behövde inte vara orolig för han var såå go hela tiden, skrittade lite och började rida fram på utebanan. Efter en stund kom Oskar och hämtade mig så gick vi ner till framhoppningen i lilla ridhuset. Har aldrig ridit på en framhoppning och det första som slog mig var -Oskar vilket varv ska jag rida i xD haha kortslutning lite.. Sen lugnade jag ner mig ordentligt för Cotten var hela tiden så himla lugn och fin (borde vara jag som var det). Han lyssnade bra och var inte stark och inte loj. Hoppade krysset tre ggr, räcket två ggr och oxern två ggr- allt kändes så perfekt så sen gick vi till insläppet! Inne på banan kände jag mig så jätte glad hela tiden för det är verkligen det här som jag drömt om och som har varit mitt mål hela tiden. Nu satt jag där på min egna häst och skulle hoppa en bana med kombination på 1m!! Jag log och fattade galopp, Cott följde med och skötte sig sååå exemplariskt :D Hoppade allt utan att titta och det kändes så enkelt. Jätte fina hinder verkligen :) Vi kom runt felfritt och var nog superglada båda två.  Efter en liten applåd gick vi ut och när jag pratat snabbt med Oskar och skrittat några minuter ser jag pappa och August!! Runt hörnet kommer mamma och jag kände mig såå glad i hela kroppen. Dom åkte ner bara för att se mig och Cott hoppa <3 Jag grät glädjetårar och allt kändes så toppenbra bara! En massa tack till Oskar som hjälpt mig med allt idag, bästa tränaren, coachen, groomen och såklart min underbara pojkvän <3 Tack också till min älskade familj, ni förstår inte hur glad jag blev idag när jag såg er! Tack till min fina Cott, min stjärna <3

Nedan är två bilder, en film på dom två första hinderna (kommer en senare med hela banan)..  Ihh vilken dag :D


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar