söndag 6 februari 2011


Hej :D Idag gick jag upp och åkte till stallet relativt tidigt eftersom Oskar ändå skulle iväg. Mockade, fixade mat och grejjade i stallet först. Gick och kikade lite på en pågående hoppträning i ridhuset och oj vad sugen jag blev på att hoppa! Madde kom och kikade med mig och undrade om jag hade lust att skritta ut en sväng och jag log stort och svarade att jag jätte gärna hängde med ut! Både jag och Cotten är ganska trötta på att harva runt i ridhuset just nu (om det inte gäller hoppning så klart). Vi skrittade den så kallade "madderundan", först stötte vi på en massa höns som hästarna blev lagom glada över att se.. när vi kom in på en liten grusväg fick Cotten som för övrigt var såå glad över att vara ute värsta rycket!! haha jag blev så förvånad eftersom han är så lugn annars., han flög upp i luften och gjorde ett luftsprång :D Efter det var han jättetaggad och hade nog behövt gå ett pass i ridhuset också.. hehe jag tror definitivt att det är vårkänslor i luften och jag älskar det!!

Nu sitter jag hemma och ska plugga, både CAD och bild.. Men som tur är gillar jag kurserna och frågar mig ständigt hur man kan få studiebidrag för detta?! Jag ska dock inte ifrågasätta det.. Ovan ser ni den stol jag gärna hade suttit och pluggat i- stolen Arka som är formgiven av Yngve Ekström 1955 

/ Gerda-Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar